П`ятниця, 26.04.2024, 00:01
Вітаю Вас, Гість
  • Одною з причин, чому багато школярів погано засвоюють математику, є нездатність просторово уявляти предмети. Через це діти не можуть записати розв’язання в стовпчик, правильно зрозуміти умову задачі, плутають математичні символи. Завдяки знанню нот, інтервалів і послідовності звуків в акорді дитина вже ніколи не переплутає "право" і "ліво" - оскільки для кожної руки (у піаністів, наприклад) призначена своя партія.
  • Музика розвиває всі види сприйняття і задіює всі види пам'яті: моторну, асоціативну, слухову, зорову і образну. Граючи твір, юний музикант вчиться розуміти, що у цей момент відчувала рука, що креслить ноти, які переживання випробовував сам композитор. Такому дитяті набагато легко буде уявити яку-небудь історичну подію, розказану вчителем, і крім того - не складе труднощів запам'ятати його.
  • Музика допомагає опанувати інші види мистецтв, оскільки добре розвиває асоціативне мислення - фантазію, емоції... Ейнштейн, наприклад, грав на скрипці; Леонардо да Вінчі співав і викладав спів; Глінка, Шевченко прекрасно малював. Багато дітей, переставши займатися музикою, починають писати не за віком глибокі, емоційні, образні і ритмічні вірші і вигадування.
  • Дуже часто дитя на слух сприймає все правильно, але, як тільки його просять записати сказане або повторити почуте (наприклад, який-небудь ритмічний малюнок), плутається і робить масу помилок. Це означає, що у нього, як і у багатьох сучасних дітей, не сформовані зв'язки між слуховим аналізатором і руховою системою, і саме це часто стає причиною безграмотного письма. Гра на музичному інструменті сформує відчуття ритму і налагодить координацію між слухом і моторикою рук. Здатність ділити музичний твір на фрази, володіти музичною символікою допоможе дитині навчитися структуровано формулювати свої думки як в письмовій, так і в усній мові.
  • Люди з музичним вихованням - чуйні співбесідники, за одною лише інтонацією вони легко розуміють настрій співбесідника, подібно до того, як відчувають думки і настрій композитора, чий твір виконують. Музика робить людину більш комунікабельною, адже музикант знаходиться в постійному пошуку контакту із слухачами.
  • Музика допомагає правильніше оцінити свої здібності. Виступ на концертах, участь в конкурсах, публічна демонстрація свого таланту дозволяє дітям об'єктивно поглянути на себе з боку.
  • Людина, що здобула музичну освіту, помітно працелюбніша, цілеспрямованіша і наполегливіша в своїх прагненнях, адже музика привчила її до щоденної праці, виховала в терпіння, силу волі і посидючість.
  • І, нарешті, музика удосконалює людину - дає особливе бачення навколишнього світу, учить не лише слухати і дивитися, але і чути і бачити, а отже, відчувати. Ваше дитя стане емоційнішим, життєрадісним, його світ буде насиченим і барвистим. Він ніколи не стане буркотуном або занудою, але виросте веселим, всесторонньо розвиненим, упевненим в собі і, значить, щасливою людиною.
"Домашний очаг", июнь 2002
Олександра Соболева,
Ганна Потаніна, нейропсихологи